Zde může být vaše reklama.
Čtvrtek 18.4.
Svátek má Valérie
Menu

Brnu začíná nová stavební sezóna

Brnu začíná nová stavební sezóna

foto: DPMB

26. 02. 2020 - 10:00

Pokračování stavby Tramvaj Plotní, dlouho očekávaná dostavba kanalizace a zahájení budování tramvajové trati do kampusu – to jsou příklady velkých projektů, které letos čekají Brno.

 

Do dopravní a technické infrastruktury v letošním roce město plánuje investovat 2 miliardy a 143 miliónů korun. Největšími položkami jsou náklady spojené s dostavbou kanalizace v Brně, akcí Tramvaj Plotní, prodloužením tramvajové trati do bohunického kampusu a s budováním Velkého městského okruhu Žabovřeská,“ řekla primátorka města Brna Markéta Vaňková a doplnila další čísla: „Vybuduje se přes 29 kilometrů kanalizace a 5 kilometrů vodovodů v 6 městských částech. Také se letos vymění 3 kilometry parovodů za horkovody.“ Markéta Vaňková také připomněla snahu o co největší koordinaci staveb: „Například při opravách na Bohunické se spojily práce vodařů i plynařů a zároveň se upraví veřejné osvětlení. Podobná spolupráce funguje i na Lužánecké, Solniční, České, Opletalově a řadě dalších míst.“ A v neposlední řadě primátorka upozornila na dostupnost informací: „I nadále se budeme snažit veřejnost maximálně informovat o plánovaných stavbách, o změnách v dopravě a uzavírkách. Neustále aktualizujeme web www.kopemezabrno.cz, budeme opět zadávat informační spoty do rádií, aktivně též komunikujeme s veřejností na sociálních sítích.“

„Považuji za důležité, že v úzké spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic, které je hlavním investorem, budou pokračovat práce na velkém městském okruhu, protože opravdu každý posun znamená ulehčení dopravě v Brně.  Jakákoliv zdržení způsobená obstrukcemi či formálními problémy nás sice netěší, ale bohužel u takto velkých akcí je nutné s nimi počítat a musíme být schopni se s nimi vypořádat,“ zmínil náměstek primátorky Robert Kerndl.

Mojí snahou bylo, aby opravy Veveří a Merhautovy začaly dříve. To se nakonec podařilo a věřím, že dřívější zahájení rekonstrukcí lidé ocení. V minulém období byl záměr oprav Veveří jiný, než jaký jsme odsouhlasili nyní. Současná rekonstrukce je teprve začátek. Do budoucna počítáme v ulici i s dalšími pracemi, které ji zkvalitní nejen pro řidiče, ale také pro ty, kteří zde žijí,“ uvedl radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

 

Projekty, do kterých investujeme, mají význam pro značnou část obyvatel. Opravujeme významné dopravní tepny a rekonstruuje se kanalizace, která je často daleko za hranicí své životnosti. Obzvláště mě těší, že letos začne dostavba kanalizace v městských částech Brno-jih, Obřany a Maloměřice, Bosonohy, Líšeň a Tuřany. V těchto oblastech připojíme do kanalizační sítě na 3 tisíce obyvatel,“ uvedl radní pro oblast investic David Grund.

Pracovníci Brněnských komunikací budou dělat nové povrchy na několika důležitých stavbách. Budou například opravovat předjízdné pruhy na Merhautově nebo Veveří. Druhá zmíněná ulice bude značně vytížená zejména v období, kdy přes ni povede náhradní doprava při ražbě tunelu pro tramvaj na Žabovřeské,“ upřesnil generální ředitel Brněnských komunikací Luděk Borový.

V letošním roce plánujeme rekonstruovat stovky metrů tramvajových kolejí. Kromě Merhautovy a Veveří se to týká například Vídeňské a Nových sadů, kde mimo jiné vznikne zelený pás s vegetací. Čekají nás i práce na prodloužení tramvajové trati do kampusu v Bohunicích. Letos se jedná hlavně o hloubení tunelu. Pokračuje i projekt přesunu tramvajové trati z Dornychu do Plotní. V neposlední řadě jsem rád, že dokončíme 2. etapu modernizace vozovny v Pisárkách,“ vypočítával generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

S ohledem na rozsah a místo realizace staveb je možné za vysloveně velké projekty považovat ty, které jsme zahájili už loni. Jedná se tedy o rekonstrukce na Lužánecké, Bohunické, Viniční a v oblasti ulic Solniční, Česká a Opletalova. Ke konci roku se chystáme zahájit rekonstrukce kanalizace a vodovodu na Besední, Veselé, Křížkovského a ulicích Krkoškova, Zátiší a Fügnerova. Další plánované stavby jsou spíše menšího rozsahu, bez významného vlivu na dopravu,“ přiblížil generální ředitel Brněnských vodáren a kanalizací Jakub Kožnárek.

Pokračujeme v našem dlouhodobém projektu výměny parovodů za horkovody, který odstartoval před deseti lety. Každý vyměněný kilometr starého parovodu znamená roční snížení emisí o 336 tun CO2. Celkový přínos po dokončení kompletní horkovodní sítě bude pak takový, jako by z města zmizelo 10 tisíc automobilů. Našim zákazníkům přinese dodávka za pomoci horké vody úsporu tepla přibližně 8–15 %. Přepočteno na peníze to je 1500–2000 ušetřených korun v ročních nákladech za teplo pro každou přepojenou domácnost,“ vysvětlil generální ředitel společnosti Teplárny Brno Petr Fajmon.

Naším hlavním cílem v Brně je dobudování velkého městského okruhu. Budou pokračovat práce na Žabovřeské, nově by se mělo začít stavět v její druhé části a v úsecích Tomkovo náměstí–Rokytova. Projekt Tramvaj Plotní je v části financované ŘSD prakticky dokončen a zprovozněn. Kromě toho v koordinaci s městem pokračujeme v přípravě první etapy VMO Bauerova, kde chceme ideálně začátkem příštího roku požádat o stavební povolení,“ řekl ředitel Závodu Brno Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Další články